הכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי באירוע של דימום מוחי כתאונת עבודה

נ.ק. בן 82 נסע על קטנוע שלו בתל אביב, כשהוא מבצע משימות לפעילות עסקית של חברה משפחתית, בבעלות משותפת עם אשתו. 

בשלב מסוים, כשעמד בפקק נפל לפתע מהאופנוע ונחבל בראשו (כשהוא חבוש בקסדה). נ.ק. הובהל לבית החולים, שם אובחן כסובל מדימום מוחי. הוא עבר אשפוז ממושך כולל שיקום הדרגתי ואיטי תחילה באשפוז ואחר כך בקהילה, ובכל זאת נותר עם נכות צמיתה משמעותית.

התעוררה מחלוקת באם אירוע הנפילה מאופנוע נבע מעצם הנסיעה על האופנוע, שאז מדבור בתאונת דרכים שמהווה גם תאונת עבודה, או אולי סבל מסחרחורות ודימום, שגרמו לנפילה מהאופנוע. 

בעזרת ליווי בפניות למוסד לביטוח לאומי, טיעונים שהוצגו בתביעות לנכות ולזכויות נוספות –  הרי שחרף הספק בנוגע לגורם לדימום במוחו של נ.ק. – המוסד לביטוח לאומי הכיר באירוע כתאונת עבודה, וזיכה את נ.ק. בקצבת נכות מעבודה כמו גם קצבה מיוחדת (קצבה המיועדת להוצאות סיעוד וצרכים מיוחדים של נפגעי עבודה). בעזרת ליווי לוועדות רפואיות, הכנה וגיבוש טיעונים לרבות חוות דעת מומחים ועוד – זכה נ.ק. בקצבאות בסך כולל שהוערך אקטאורית באותו מועד בשיעור של יותר מ- 600,000 ש"ח. 

ראוי לציין כי נוסף על הזכייה במוסד לביטוח לאומי, הוא יוצג גם בתביעה מול מבטחת האופנוע עליו היה בזמן התאונה. גם כאן – נדרשה מלחמה מול חברת הביטוח, שכן זו טענה שלמעשה אינו זכאי לתוספת פיצויים מעבר לקצבאות הביטוח הלאומי, שכן האופנוע היה במימון בפועל, של החברה המשפטית בבעלות וניהול נ.ק. בעצמו. 

על אף זאת, ובזכות מו"מ אסרטיבי למיצוי זכויותיו של נ.ק. – זכה בפיצוי נוסף, גם מחברת הביטוח, מעבר לקצבאות המוסד לביטוח לאומי. 

ת"א (שלום ת"א) 43615-07-20 פלוני נ' הראל חברה לביטוח בע"מ.

פגישת ייעוץ ראשונה אינה כרוכה בתשלום. ליצירת קשר

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.