פיצויים בסך של קרוב ל- 2 מיליון ש"ח בגין תאונת דרכים

בספטמבר 2016 נהג ע. ר., חייל, על אופנוע, בדרכו מהבסיס לביתו, כשנפגע מהתנגשות עם רכב פרטי. 

ע. ר. הוטח על הכביש וסבל חבלות בכל גופו. הוא נדרש לאשפוז במשך כ- 8 חודשים. 

לאחר למעלה משנה של החלמה ושיקום, נותר ע.ר. עם נכות צמיתה אורתופדית בשיעור של 36% ונכות נפשית בשיעור של 10%. 

לאחר כ-6 שנים של ליווי הן בהליכים במוסד לביטוח לאומי (בתביעות לקצבאות נכות כללית ו- שירותים מיוחדים), והן בהליכים מול משרד הביטחון (בתביעה לקצבת נכות לפי חוק הנכים – הליך שהתנהל עד לגיבוש תמונה של נכויות שאפשרו לע.ר. לגבש החלטה ולבחור בין מסלולי תביעה שונים), ובהמשך תביעת פיצויים בגין נזקי גוף מול חברת הביטוח שביטחה את האופנוע בפוליסת ביטוח חובה – ניתן פסק דין אשר בפועל פסק לע.ר. פיצוי בסכום כולל של קרוב ל-2 מיליון ש"ח. 

הליווי היה במישורים רבים, הן מול ע.ר. עצמו, הן מול הוריו שהיו חסרי אמצעים לממן לו את הצרכים הסיעודיים המיידיים שנזקק להם, ובכל שלבי ההליכים. 

בכל נקודה בה נדרש ע.ר. לקבל החלטה, נערכו שיחות ופגישות להציג לפניו את הנתונים וסיוע בגיבוש החלטה. 

הפיצוי התקבל, חלקו במישרין מחברת הביטוח, וחלקו בקצבאות זמניות מהמוסד לביטוח לאומי וממשרד הביטחון, באופן שאפשר לו מימון צרכים שוטפים בתקופת ההחלמה הממושכת. קבלת הפיצוי באופן זה, היוותה עבור ע.ר. שלב נוסף בשיקומו ויכולת למצוא מסלול חיים שיתאים לצרכיו ומגבלותיו בעקבות תאונת הדרכים. תאונה שגרמה לסטייה ניכרת ממסלול חייו המקורי. 

לצד הטיפול בנזקי הגוף, ע.ר. לא נותר לבד גם בפניות ותביעות של בעל הרכב הפרטי וחברת הביטוח מטעמו, בכל הנוגע למחלוקת בדבר נזקי רכוש שנגרמו כתוצאה מתאונת הדרכים. 

לסיכום, ליווי מקיף, בכל המישורים, אפשר לע.ר. ומשפחתו, להתמודד עם הקשיים של השיקום הרפואי ותפקודי, וליכולת להתמודד בצורה המיטבית מול כל הגופים הגדולים, כלומר – חברות ביטוח, מוסדות כמו המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון, כשהוא לא לבד אלא מלווה בעורכת דין מקצועית, תומכת, וסובלנית. 

[ת"א (שלום ת"א) 53565-02-19 פלוני נ' המאגר הישראלי לביטוח רכב-"הפול" בע"מ (נבו 24.02.2022)].

פגישת ייעוץ ראשונה אינה כרוכה בתשלום. ליצירת קשר

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.