פיצויים למשפחה שנפגעה בתאונת דרכים

א.ע, יחד עם ילדיה ר.ב. ו- נ.ב., היו בדרכם לבקר את הורי האם בנתיבות. רכבה של האם התנגש חזיתית ברכב צד ג', שהגיע מהכיוון הנגדי. 

האם – א. ובנה הבכור (בן 12) – ר. – סבלו מפגיעות רב מערכתיות. פראמדיק במקום אף סיפר, בדיעבד, כי בהגיעו לזירת התאונה, היסס לשבריר שניה אם לנסות להציל את הבן הבכור, או לגשת ישר לאם. ואולם, בכל זאת פעל וטיפל בבן הבכור, באם, וכן בבת הצעירה – נ.

האם ובנה הוטסו על ידי מסוק לבית החולים, ואילו הבת הובהלה בניידת לבית חולים סמוך אחר. 

ההלם והאימה שנפלה על המשפחה, כולה, החל מאביהם של הילדים, סבים וסבתות, דודים ודודות – היתה בלתי נתפסת. והכל, רק כשבוע לפני סעודת ליל הסדר וחודשים בודדים לפני עליתו המתוכננת של הבן הבכור, ר. . כך, את סעודת החג, סעדו בני המשפחה כשהאם והבת הצעירה שוחררו מאשפוז לאחר פציעות בגפיים ואיברים פניים, ואילו הבן הבכור – נותר מורדם ומונשם. 

ביום החג עצמו, למחרת סעודת החג, התעורר הבן הבכור, ר.ב., לראשונה לאחר הפציעה. 

רק בשלב זה, המשפחה כולה, החלה תהליך ארוך וקשה של החלמה ושיקום אינטנסיביים. 

נוכח פציעה של 3 בני משפחה באותה התאונה, נזקקה המשפחה כולה לעזרה דחופה מיידית. 

לפיכך, בעזרת סיוע מקצועי, הקשבה והבנה מעמיקה של צרכי המשפחה כולה והפצועים בתאונה בפרט, התקבלו תשלוף תכופים, כלומר – פיצוי זמני על חשבון הפיצוי הסופי, מחברת הביטוח, על מנת לממן את ההוצאות המיוחדות. המשפחה קבלה 3 תשלומים תכופים לפי צרכיהם. 

בהמשך, במסגרת תביעות משפטיות שהוגשו בקשר עם כל אחד מהנפגעים, ולאחר ליווי לגיבוש תיעוד רפאוי מלא, אסמכתאות בגין הוצאות, אישורים בנוגע לכושר עבודה, היעדרויות מעבודה, פיטורין ועוד, ליווי בתביעות של בני המשפחה מול המוסד לביטוח לאומי, ליווי בהליכי מינוי מומחים מטעם בית המשפט, בדיקות על ידי המומחים בתחומים השונים, הפניית שאלות הבהרה ועוד, הגשת תצהירי עדות וראיות לבית המשפט, ניהול מו"מ עיקש כולל הליכי גישור, – והכל תוך הבטחת טובתם של ר.ב. ואחותו נ.ב. (בדגש מיוחד משום היותם קטינים), זכו בני המשפחה כולם יחד לפיצוי כולל של יותר מ- 1,877,000 ש"ח. 

בכל שלב, שותפו ההורים בקבלת ההחלטות בעניין ילדיהם, וכאשר הבן הבכור התקרב לגיל בגרות, אף הוא השתתף ועודכן בנושאים על הפרק בעניינו. הכל הוסבר לכל אחד מבני המשפחה, עד שכולם הבינו את פרטי הצעות הפשרה שעלו לאורך ההליכים, ויכולים היו לגבש עמדה ודעה משלהם. 

הקשר עם המשפחה, כלל לא רק הבטחת פיצוי לכל אחד מן הנפגעים בתאונת הדרכים, אלא תמיכה לאורך ההליכים, חיזוק ברגעי משבר וקשיים רבים שנקלעו אליהם, סיוע בפתרונות במישורים שונים, הבנה, סבלנות, והקשבה לקשיים ולצרכים. 

[ת"א (שלום ת"א) 53587-12-19 פלונית נ' "מגדל" חברה לביטוח בע"מ; ת.א. 53512-12-19 פלוני נ' "מגדל" חברה לביטוח בע"מ; ת.א. 45988-09-16 פלונית נ' "מגדל" חברה לביטוח בע"מ ].

פגישת ייעוץ ראשונה אינה כרוכה בתשלום. ליצירת קשר

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.