רישיון נהיגה וכשירות רפואית לנהוג – הליכים בפני המרב"ד, רשות הרישוי, וועדת עררים לפי תקנות התעבורה

נהגים רבים שנפגעו בתאונה, חלו במחלה, עברו ניתוח או כל עניין רפואי אחר, ממנו החלימו וחזרו לקו הבריאות, נדרשו להיבדק על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד). לעתים דרישה זו מלווה בהתלייה זמנית של רישיון הנהיגה, כלומר – איסור לנהוג על להשלמת הבדיקות במרב"ד.
בנוסף, ישנם מקרים בהם נהגים נתפסו כשהם עוברים עבירות תנועה, בקשר לנהיגה, או מחמת עבר עשיר של עבירות תנועה לחובתם בעברם, או עבירות פליליות בעברם (כגון עבירות שימוש בסמים) – גם הם מופתעים לגלות שזומנו לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
וכמובן, ישנם אנשים שמבקשים לראשונה, או לאחר שנים ללא רישיון נהיגה בתוקף – לקבל אישור ("טופס ירוק") לגשת לבחינת תיאוריה וטסט (מבחן מעשי). במקרים אלו כאשר קיים רקע רפואי או פלילי קודם, מבקשי רישיון אלו מעודכנים כי כתנאי לקבלת הטופס הירוק – הם נדרשים להיבדק תחילה על ידי המרב"ד.

בכל התרחישים הללו כולם – אנו מגיעים בסופו של דבר לנקודה שבה אדם המבקש רישיון לראשונה / או מבקש להמשיך להשתמש ברישיון נהיגה קיים – מבקר במרב"ד.
לעתים בדיקות במרב"ד מובילות לתשובה לפיה הנהג אינו כשיר לנהוג בכלל, או אולי הטלת מגבלות על סוגי כלי הרכב עליהם כשיר לנהוג או מגבלות אחרות.

תשובה כזו, יכולה לערער עד ליסוד את אורח חייו של אדם, לרבות ניידותו מביתו לכל מקום, אם הוא מתגורר באזור לא אורבני ולא נגיש לתחבורה ציבורית; או עיסוקו ופרסנתו, שלעתים מחייבים שימוש בכלי רכב (כמו נהגים מקצועיים, או עבודה שמחייבת ניידות וביקור באתרים שונים).
לכן – חשוב מאוד להיות ערוכים ככל האפשר, לבדיקות במרב"ד, על מנת למקסם את הסיכוי לקבלת תשובה התואמת את מצבו הרפואי של הנהג, ולא מובילה לתשובה שגויה שעלולה לפגוע בחופש התנועה שלו.
בנוסף חשוב ייצוג נכון ומקצועי בפני וועדת עררים, אם מבקשים לחלוק על המלצות רופאי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

שירותי משרדי, יכולים לכלול, בין היתר, ייצוג, הדרכה, הכוונה או סיוע בנוגע הבאים –

1. ריכוז תיעוד רפואי מקצועי רלבנטי לעניין כשירות נהיגה, לקראת בדיקה במרב"ד.

2. הערות ודגשים לקראת הבדיקה עצמה במרב"ד.

3. ככל שאין שביעות רצון ממסקנות והמלצות רופאי המרב"ד – הגשת ערר הכולל טיעון משפטי ורפואי, לוועדת עררים.

4. ביקורים ברשות הרישוי לקבלת תשובות, אישורים או מסירת מסמכים רלבנטיים נחוצים אחרים.

5. ככל ומתברר שקיימת טעות פרוצידורלית בהליכים בפני המרב"ד, או וועדת העררים, או רשות הרישוי – הגשת ערעור מנהלי לקיום דיון חוזר ללא הפגמים שנפלו.

פגישת ייעוץ ראשונה אינה כרוכה בתשלום. ליצירת קשר.
* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

הישגים

הכרה בדימום מוחי כתאונת עבודה

נ.ק. בן 82 נסע על קטנוע שלו בתל אביב, כשהוא מבצע משימות לפעילות עסקית של חברה משפחתית, בבעלות משותפת עם אשתו.

זכאות לנכות בגין פוסט טראומה בשיעור 70%

ב.י. עבד כמתדלק בתחנת דלק, כאשר ביום 7.10.2008, נהג שאבד שליטה ברכבו נכנס לשטח תחנת הדלק ופגע בעוצמה רבה במשאבה. 

מאמרים

תאונת רכב בלי ביטוח

כולנו יודעים שבעת נהיגה ברכב מנועי (משאית, אוטובוס, רכב פרטי, מונית, אופנוע וגם טרקטורון ועוד) – יש חובה להחזיק בפוליסת ביטוח חובה, ומומלץ לבטח גם בפוליסת ביטוח בגין נזקי רכוש (ביטוח שמכסה נזקים שיגרמו לרכב של צד ג', צדדים המעורבים בתאונה; או ביטוח מקיף – שכולל גם כיסוי נזקים לרכב בו המבוטח עצמו נוהג, וגם בנוסף לרכב של צד ג').

המשך לקרוא

פסילת רישיון נהיגה על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

נהגים רבים שנפגעו בתאונה, חלו במחלה, עברו ניתוח או כל עניין רפואי אחר, ממנו החלימו וחזרו לקו הבריאות, נדרשו להיבדק על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד), לא פעם תוך שרישיון הנהיגה שלהם מותלה ונאסר עליהם לנהוג עד לסיום הבירור.

המשך לקרוא

אופניים חשמליים וקורקינט חשמלי סגוויי והוורבורד דברים שחשוב לדעת לפני שעולים ונוסעים

הפרת הוראות התעבורה בנוגע לתקינות קורקינט חשמלי בו נעשה שימוש, או לתנאים לנהיגה על הקורקינט – מהווה עבירה שבגינה קנס של 1,000 ש"ח, כשלצד זאת אין רישום של ניקוד, (צו התעבורה (עבירות קנס)

המשך לקרוא