תביעות לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום), תשי"ט-1959 נגד משרד הביטחון

תביעות כנגד משרד הביטחון של חיילים שנפצעו או חלו במסגרת השירות הצבאי וכתוצאה מהשירות הצבאי הן, לצערנו הרב, קשות ומכבידות. הביורוקרטיה שמציב משרד הביטחון כנגד הנכים היא סבוכה מאוד, כוח האדם המטפל בתביעות הינו מצומצם מאוד, ההליכים מתישים. 

לפיכך אני מאמינה שמקום שהנכה מלווה בעורך דין, המסייע לו בנחישות והתמדה כנגד המערך הסבוך והקשה של ההליכים, סיכוייו להתגבר על המכשולים ולזכות בתגמולי הנכות – עולים במידה ניכרת. 

הליווי של נכי צה"ל, או נפגעי פעולות איבה, לכל אורך תהליך ההחלמה, השיקום, ובהמשך – התביעה כנגד הגוף האימתני האמור, חייבת ניסיון, הכרה של המערכת, של אופן התנהלותו, וכן התמדה ונחישות, בדחיפה וקידום בלתי פוסקים. 

ללא כל אלו – נכים רבים נכנעים לקשיים, וחשים שאין להם את היכולת להתמודד כנגד גוף גדול ועוצמתי כאמור. תחושה שגוררת תסכול רב מצדו של הנכה, שעשה, תרם ופעל להגן על מדינתו, ואולם בשלב בו הוא מצפה שהיא תתמוך בו ותעמוד לצדו ותחזק אותו בקשייו ותסייע בהחלמתו – הוא חש שהיא נטשה אותו.

משרדי מעניק שירותים לנפגעי משרד הביטחון, הן נכי צה"ל והן נפגעי פעולות פעולות איבה, שירות שיכול לכלול ייצוג, ליווי, סיוע, תמיכה ו/או הדרכה והנחיה בתחומים הבאים –

1. ריכוז ואיסוף תיעוד רפואי אודות האירועים שגרמו לפציעה או למחלה.

2. ריכוז ואיסוף מידע וראיות להוכחת נסיבות שגרמו לפציעה או למחלה.

3. הפנייה לקבלת חוות דעת רפואית שתגבש את הנכות ואת הגורמים להיווצרותה.

4. מילוי והגשת תביעה לפי החוק, כשהיא נתמכת במסמכים הנחוצים.

5. מעקב וזירוז ההליכים מול קצין תגמולים.

6. ככל ומתקבלת תשובת דחייה להכרה בנכות ככזו שנגרמה בקשר עם שירות צבאי או אירוע טרור – הגשת ערעור לוועדת ערעורים המצויה ליד בית משפט השלום, וועדה שבראשותה עומד שופט.
הליך הערעור הינו הליך תביעה משפטי הדומה באופיו לתביעה אזרחית להוכחת קשר סיבתי משפטי ועובדתי בין תנאי שירות צבאי, למשל, לבין נכות מתאונה או מחלה.

7. לאחר קבלת אישור הכרה בתביעה ככזו שמזכה בזכויות לפי חוק הנכים, או חוק תגמולים לנפגעי פעולות איבה, – ליווי וטיעון בפני וועדה רפואית מטעם משרד הביטחון.

8. ככל ומסקנות הוועדה אינן משביעות רצון – הגשת ערעור לוועדה רפואית עליונה.

9. ליווי וסיוע בהגשת תביעות להחמרת הנכות.

10. לאורך כל התהליך סיוע בהגשת תביעות לתגמולים נלווים כגון "תט"ר – תגמול טיפול רפואי", או תגמול נצרך לנכה שהוכח שנכותו אינה מאפשרת לו לעבוד.

התמיכה, ההקשבה, ההבנה, החיזוק, הליווי, הייצוג, והטיעון להבטחת זכויותיו של נכה שנפגע מפעולת איבה או בקשר עם שירות צבאי – הינה בעלת עוצמה המאפשרת לנכה תחושה שלא ננטש, ואינו מצוי לבדו במערכה.

פגישת ייעוץ ראשונה אינה כרוכה בתשלום. ליצירת קשר.
* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

הישגים

חייל שנפגע בתאונה זכה בפיצוי

בספטמבר 2016 נהג ע. ר., חייל, על אופנוע, בדרכו מהבסיס לביתו, כשנפגע מהתנגשות עם רכב פרטי. 

זכאות לנכות בגין פוסט טראומה בשיעור 70%

ב.י. עבד כמתדלק בתחנת דלק, כאשר ביום 7.10.2008, נהג שאבד שליטה ברכבו נכנס לשטח תחנת הדלק ופגע בעוצמה רבה במשאבה. 

מאמרים

גן האירועים "מקום בלב" ברעננה חויב בפיצוי בסך של 184,000 ₪ בגין רשלנות בהגשת מנות חלביות שהוצגו כ"פרווה" והעמדת קטין אלרגי בסכנת חיים

בית המשפט פסק כי מסעדה ברעננה תפצה קטין, ת.ח., שסובל מאלרגיה לחלב, ועל אף שהוריו פנו מספר פעמים לוודא שמנה שהוצגה כ"פרווה" אינה כוללת מרכיבי חלב, משום האלרגיה של הילד

המשך לקרוא

פסילת רישיון נהיגה על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

נהגים רבים שנפגעו בתאונה, חלו במחלה, עברו ניתוח או כל עניין רפואי אחר, ממנו החלימו וחזרו לקו הבריאות, נדרשו להיבדק על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד), לא פעם תוך שרישיון הנהיגה שלהם מותלה ונאסר עליהם לנהוג עד לסיום הבירור.

המשך לקרוא

אופניים חשמליים וקורקינט חשמלי סגוויי והוורבורד דברים שחשוב לדעת לפני שעולים ונוסעים

הפרת הוראות התעבורה בנוגע לתקינות קורקינט חשמלי בו נעשה שימוש, או לתנאים לנהיגה על הקורקינט – מהווה עבירה שבגינה קנס של 1,000 ש"ח, כשלצד זאת אין רישום של ניקוד, (צו התעבורה (עבירות קנס)

המשך לקרוא