תביעות נזקי רכוש בתאונות דרכים

תאונות דרכים שנראות לכאורה קלות, ואולי אף לא גורמות לנזקי גוף, עלולות בכל זאת – לגרום לנזקי רכוש, ולא פעם נזקים משמעותיים. 

בניגוד לחובה החוקית הקיימת לבטח רכב מנועי בגין נזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים, אין חובה דומה בכל הנוגע לנזקי רכוש. לצד זאת, ישנה אוכלוסיה גדולה שמבטחת את הרכב מפני נזקים שעלולים להיגרם לצד שלישי בתאונות דרכים, וחלקה מבטחת בנוסף לכך,- גם בגין נזקים לרכב של הנהג הוא עצמו ("ביטוח מקיף"). 

לאחר קרות התאונה, ישנם רבים שנאלצים להתמודד, ללא גיבוי של חברת ביטוח, עם נזקי הרכוש המשמעותיים שנגרמו להם.

אלו כוללים למשל –

1. בעלי כלי רכב שאין להם פוליסת ביטוח לנזקי רכוש כלל, והיו מעורבים בתאונה שגרמה נזק לרכב שלהם או לרכבים של צדדי ג'. הם נדרשים להתמודד עם הנזק שנגרם לרכב שלהם (למשל על ידי הגשת תביעה כנגד צדדי ג' שהיו מעורבים בתאונה), ומקביל מתמודדים כנגד תביעות המוגשות על ידי צדדי ג' לפיצוי בגין נזקים שנגרמו לרכבים של צדדי ג' שניזוקו בתאונה.

2. בעלי רכב שדאגו לבטח בפוליסת ביטוח לכיסוי נזקי צד ג', אבל הפוליסה אינה כוללת ביטוח מקיף לרכב שלהם עצמם. הם נדרשים להתמודד עם פנייה לצדדי ג' והגשת תביעה לפיצויים כנגד צד ג' בגין נזק שנגרם לרכב שלהם, כאשר התאונה ארעה בנסיבות בהן הצד השלישי הוא שגרם לתאונה, או שאחד האחראים לקרות התאונה.

3. לצערנו לא חסרים גם אותם המקרים בהם בעלי רכב הזמינו ובטחו את הרכב הפרטי והאישי שלהם מפני נזקים לרכב עצמו בנוסף לנזקים לרכבים של צדדי ג', אבל ברגע האמת, – חברת הביטוח כופרת בכיסוי הביטוחי. הטענות שיכולה חברת הביטוח להעלות כוללות, למשל:

  • חריגה מהכיסוי הביטוחי למשל כאשר הנהג הספציפי שנהג בזמן התאונה, אינו מכוסה על פי הפוליסה; 
  • שהמידע שנמסר מלכתחילה על ידי המבוטח כאשר הזמין את הפוליסה היה חסר או מוטעה;
  • לא התקיימו תנאים מוקדמים לכיסוי ביטוחי המפורטים בפוליסה, או שחלים סייגים הקבועים בפוליסה שבהתרחשותם – חברת הביטוח אינה חייבת בפיצוי;

ועוד טענות נוספות ורבות.

בכל המקרים הללו – בעל רכב יכול למצוא עצמו בודד במערכה. 

ובכל המקרים הללו, משרדי יכול לייצג את בעל הרכב או הנהג, ללוות אותו, להגן עליו אל מול תביעות המוגשות כנגדו, או לייצגו בתביעות כנגד הגורמים המזיקים או חברת ביטוח שמכחישה את הכיסוי הביטוחי. 

בעזרת הניסיון שלי בתביעות מסוג זה, הן בייצוג נתבעים והן בייצוג תובעים – יש לי את הכלים להעניק ייצוג ולהבטיח מאבק שימצא למקסימום את הזכויות של בעל הרכב, או יצמצם למינימום את התביעות כנגד אדם שנתבע כמי שנהג, ללא ביטוח, ונטען שהוא הגורם לתאונה ולנזקים.

משרדי מעניק שירותים הכוללים, בין היתר – ייצוג, ליווי, סיוע והכוונה בנושאים הללו –

1. איתור ואיסוף מידע, כולל תיק חקירה במשטרה, לבחינת שאלת הגורם האשם או האחראי לקרות התאונה.

2. הפנייה להזמנת חוות דעת שמאית לבחינת הנזקים. ובחינת חוות דעת שמאית מטעם צדדי ג' לאיתור כשלים בחוות הדעת הנגדית.

3. הפנייה להתייעצות עם מומחה בוחן תנועה ותאונות דרכים, במידת הצורך, לבירור סוגיית החבות והאחריות לאירוע התאונה.

4. בירור סיבת דחיית תשלום תגמולי ביטוח והכחשת כיסוי ביטוחי על ידי חברת הביטוח, ובדיקת תוקפן של הטענות.

5. הגשת תביעה משפטית, או הגנה משפטית, הכל לפי נסיבות העניין.

6. הכנת הלקוח ועדים מטעמו לעדות בבית המשפט.

7. עדכון וליווי בכל שלבי מו"מ לפשרה או גישור.

8. ניהול ההליך המשפטי, כולל חקירת עדי בעלי הדין שכנגד, כמו גם מומחים מטעמם. סיכום טיעונים בפני בית המשפט, בכתב או בעל פה, הכל לפי הצורך ונסיבות העניין.

פגישת ייעוץ ראשונה אינה כרוכה בתשלום. ליצירת קשר.

  • אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

הישגים

חיוב חברת ביטוח חובה לשלם תגמולים תוך פסילת טענה שהרכב הושכר

במהלך סיור תיירותי של טרקטורונים באתר שנקרא "בן שמן ריינג'רס", נפגע נהג ברכב שטח.

זכייה בייצוג בעלת רכב ללא ביטוח צד ג בפיצוי בגין נזקי רכוש

גב' איפרגן התירה לחברתה לנהוג ברכבה, לאחר בילוי לילי במועדון, משום שהיא עצמה הייתה תחת השפעת אלכוהול וסירבה בעצמה לנהוג. בעת נהיגת חברתה ברכב – פגעה החברה ברכב צד ג' וגרמה לנזק

מאמרים

תאונת רכב בלי ביטוח

כולנו יודעים שבעת נהיגה ברכב מנועי (משאית, אוטובוס, רכב פרטי, מונית, אופנוע וגם טרקטורון ועוד) – יש חובה להחזיק בפוליסת ביטוח חובה, ומומלץ לבטח גם בפוליסת ביטוח בגין נזקי רכוש (ביטוח שמכסה נזקים שיגרמו לרכב של צד ג', צדדים המעורבים בתאונה; או ביטוח מקיף – שכולל גם כיסוי נזקים לרכב בו המבוטח עצמו נוהג, וגם בנוסף לרכב של צד ג').

המשך לקרוא

פסילת רישיון נהיגה על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

נהגים רבים שנפגעו בתאונה, חלו במחלה, עברו ניתוח או כל עניין רפואי אחר, ממנו החלימו וחזרו לקו הבריאות, נדרשו להיבדק על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד), לא פעם תוך שרישיון הנהיגה שלהם מותלה ונאסר עליהם לנהוג עד לסיום הבירור.

המשך לקרוא

אופניים חשמליים וקורקינט חשמלי סגוויי והוורבורד דברים שחשוב לדעת לפני שעולים ונוסעים

הפרת הוראות התעבורה בנוגע לתקינות קורקינט חשמלי בו נעשה שימוש, או לתנאים לנהיגה על הקורקינט – מהווה עבירה שבגינה קנס של 1,000 ש"ח, כשלצד זאת אין רישום של ניקוד, (צו התעבורה (עבירות קנס)

המשך לקרוא