פיצוי בסך של קרוב למליון ורבע ש"ח ליורשיו של נפגע תאונת עבודה בנסיבות שיכולות להוות גם תאונת דרכים

ת"א (שלום תל אביב-יפו) 6836-10-16 פלוני נ' מאהר גאנם


במאי 2014 ארעה טרגדיה במשפחת ג', כאשר בנם בן ה- 19 אשר עבד כפועל פשוט בחברת תשתיות כבישים, נהרג בזמן עבודתו.
לא היה ספק שמותו נגרם מכך שנפלה עליו בטונדה ששישמה כמעקה הפרדה בכביש שהחברה המעבידה עבדה בו, במסגרת חידושו. אך לא היה ברור באם הבטונדה נפלה עקב שימוש במנוף המשאית באופן מסוכן על ידי עובד ללא הכשרה כמנופאי, או אם מר ע.ג. המנוח עצמו שיחרר קשירה של המטען באופן שהביא לנפילת הבטונדה. לכאורה אין משמעות לבני המשפחה שאבדו את ע.ג. הצעיר אם מנוע משאית המטען עבד והפעיל את המנוף או אם לא.
אך למרכיב זה משמעות קריטית בשאלה אם מדובר ב"תאונת דרכים" שאז חלות ההוראות של חוק הפיצויים לנפגע תאונות דרכים, או אם מדובר בתאונה שאיננה "תאונת דרכים", ואזי בכל הנוגע לאחריות ולהערכת הנזק – הכללים שונים משום שחלים דיני הנזיקין הכלליים.
כך מצאה עצמה משפחתו של המנוח כשכל הגורמים הרלבנטיים שלכאורה אחראים לתאונה – מפנים אצבע מאשימה זה כלפי זה, ואפילו כלפי המנוח הצעיר עצמו, ומסרבים לשלם פיצוי בגין מותו הטראגי בטרם עת.
בעזרת ייצוג מתאים, נוהל הליך משפטי מפרך מול עוד 8 בעלי דין, כשהמחלוקות העובדתיות והמשפטיות הנלוות להן רבות.
בזכות עמידה עיקשת על הבטחת זכויות מיטביות למשפחתו ויורשיו של ע.ג המנוח, זכו לבסוף יורשיו של ע.ג. ז"ל בפיצוי כולל של יותר ממיליון מאתיים עשרים ושלושה אלף ש"ח. הפיצוי שולם בחלקו על ידי חברת הביטוח של המשאית, על בסיס חישוב פיצויים לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, וחלקו על ידי מעבידיו של המנוח, מנהלי העבודה קבלן ראשי וחברת בטיחות – על בסיס הערכה שהתאונה לא מהווה תאונת דרכים. ההסכמות הושגו לאחר מאמצים רבים בעזרת בית המשפט ומגשרים להגיע לפשרות וקניית סיכון על ידי הנתבעים הרבים, כדי לסיים את המחלוקת.
ראוי עוד לציין כי לצד הייצוג בתביעה המשפטית לפיצויים, בני המשפחה זכו לליווי מול פרקליט המחוז ופרלקיטות המדינה למצות את עבודות החקירה ובניסיון להביא להעמדה לדין של הגורמים האשמים.


אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.